Resource Bitmap

Bir uygulamanın içinde yer alacak görselleri uygulamanın içine gömmenin eski ve tarafımdan sıkça başvurulan bir yoludur.
TBitmap nesnesinin LoadFromResourceName() diye bir alanı var demem kullanım kısmını açıklamaya yeter sanırım.
Oluşturma kısmında ise önce bir resource script dosyası oluşturuyorsun:
Bir text editörü ile

bitmap_adi BITMAP "D:\klasor\bitmap.bmp"

şeklinde listeni oluşturuyorsun.
Bu script’i derlemek için BRCC32 konsol programını kullanıyorsun. Komut satırından şunu çalıştırıyorsun:

BRCC32 <....\benim_resource.rc

Artık rc dosyasının yanında bir de .RES dosyası var. Bize lazım olan bu.
Ana formun pas dosyasına bir compiler directive eklemek yeterli olacak. Delphi’nin form için verdiği $R direktifinin altına bizim direktifi ekliyoruz:

{$R *.dfm}
{$R benim_resource.res}

Artık uygulama içindeki herhangi bir bitmap’i runtime yeşillendirebiliriz. Cümle içinde kullanımına bir örnek:

BitBtn1.Glyph.LoadFromResourceName(HInstance, 'off');

Düşüncelerinizi yazın...

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Connecting to %s

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.